Można by się zastanawiać po co nam wizytówki, jednak w praktyce są one jednym z najważniejszych elementów reklamowych w firmie. Człowiek jest przede wszystkim wzrokowcem i to co zobaczy będzie najbardziej na niego działać, będzie zapamiętywane. Dlatego właśnie wizytówka może być tak ważna i powinna również ładnie się prezentować.
Jaka powinna być idealna wizytówka?
Standardowe rozmiary to zawsze najlepszy wybór. Zwykle jest to 9x5 cm. Jeśli będzie większa nie zmieści się w wizytowniku i będzie także przeszkadzać w portfelu. Jeśli będzie za mała to szybko może się zgubić.
Bardzo istotną sprawą będzie jakość wykonania wizytówki. Nie można posługiwać się wizytówkami słabej jakości, ponieważ będzie to źle świadczyć o firmie. Dlatego nie można oszczędzać na papierze i foliowaniu, które podniesie trwałość wizytówki. Najlepiej, gdy będzie to foliowanie dwustronne i do tego wykończenie w formie eleganckiego matu. Kluczowa sprawa to estetyka, dlatego właśnie gdy wręczy się klientowi wizytówkę musi on mieć wrażenie, że ma do czynienia z profesjonalną firmą. Dlatego właśnie projekt wizytówki powinien być przemyślany, powinniśmy zwrócić na niego uwagę.
Oczywiście nie można dopuścić do tego, by wizytówka była nieaktualna. Wszystkie dane, jakie będą się tam znajdować muszą być zgodne z rzeczywistością. Na wizytówce powinny znaleźć się najważniejsze dane o firmie, nie powinno być jednak tych danych zbyt dużo, by wizytówka swoją treścią nie przytłaczała. Należy także zadbać o odpowiedni wygląd wizytówki. Nie może być sytuacji, w której będzie się wręczać wizytówkę, która będzie pogięta albo popisana długopisem.
Jednostronna czy dwustronna?
Zazwyczaj mówi się, że wizytówka powinna być jak najbardziej minimalistyczna i mieć jak najmniej tekstu. Kierując się takim właśnie przekonaniem raczej obecnie rezygnuje się z wizytówek dwustronnych. Oczywiście nie należy ich traktować jako gorszych jeśli już ktoś na takie się zdecyduje. Można stworzyć je atrakcyjnie, gdy np. na drugiej stronie umieści się tylko logo należące do firmy. Przyciąga to uwagę klienta a jednocześnie może sprawić, że wizytówka zostanie w pamięci.
Co zrobić, aby wizytówka się wyróżniała?
Wizytówka nie musi być prostokątna, o ile będzie funkcjonalna. Można więc pomyśleć o innych kształtach na jakie można się zdecydować. Można także postawić na dawkę humoru, jeśli w konkretnej branży taka forma estetyczna będzie odpowiednia i dawka humoru zostanie odebrana pozytywnie przez potencjalnych klientów. Oczywiście wystarczy, by żart był subtelny.
Dla wyglądu wizytówki znaczenie ma również jej kolorystyka. Może nie wydaje się to zbyt oczywiste, jednak kolory są ważnym elementem wizytówki reklamowej. Trzeba z nimi uważać, nie mogą być zbyt wyzywające bądź jaskrawe. Raczej stawia się na kolory stonowane, które powinny ze sobą współgrać.
Bardzo popularną opcją staje się także wykorzystywanie innych materiałów do produkcji jak plastik czy drewno. Taka forma wizytówki będzie nie tylko się wyróżniać, ale po części może również nawiązywać do tego jaki charakter działalności prowadzi dana firma.
.