Jeśli ktoś mówi, że chaos to miara wyższej formy porządku chyba nigdy nie miał problemów wynikających z bałaganu w dokumentach. Zawieruszenie albo zgubienie ważnego dokumentu to właśnie problem biur gdzie jest bałagan. Negatywnych problemów będzie jednak więcej, przede wszystkim pojawiać się będzie problem ze słabym komfortem pracy. Co da porządek w pracy?
Aby oczyścić umysł i poprawić kreatywność warto na początek uporządkować pomieszczenia, gdzie będzie się pracować. Porządek w najbliższym otoczeniu a także świadomość, że wszystko jest na miejscu sprawia, że będziemy spokojniejsi i bardziej skupieni. Dobrze urządzone i ładnie urządzone biuro wpływa nie tylko na estetyczny wygląd, a także wzbudza zaufanie przychodzących do siedziby firmy klientów. Biurko świadczy o pracowniku jak i też o firmie. Również czyste biuro może się stać motywacją do pracy dla osoby, która będzie w takim biurze pracować.
Uporządkowana dokumentacja
Jeśli chcemy mówić o porządku powinniśmy pamiętać, że nie chodzi tylko o zewnętrzny wygląd biura. Nic w ten sposób nie osiągniemy, jeśli jednocześnie nie zadba się o odpowiedni porządek w tym wszystkim co w biurku będzie się znajdować. W ten sposób doprowadzimy do tego, że po pewnym czasie rzeczy i dokumenty będą się wysypywać i znalezienie ich nie będzie możliwe. Taki bałagan sprawi, że trudno będzie o dobre wykonywanie pracy i odpowiedni efektywność. Właśnie z tego powodu regularne porządkowanie dokumentów będzie bardzo ważne. Odpowiedni porządek w dokumentacji i bieżących notatkach jest bardzo ważna dla prowadzenia biura. Każdy dokument powinien od razu być odkładany w odpowiednie miejsce. Jeśli dokumentów jest bardzo wiele to można również decydować się na przygotowanie specjalnego archiwum, gdzie będzie się te dokumenty gromadzić?
Porządek a produktywność pracy
W czystym biurze można poświęcić się pracy i nie tracić przy tym czasu na poszukiwanie dokumentów czy notatek. Profesjonalnie przygotowane i indywidualnie dopasowane biuro to ważna sprawa, by dobrze realizować firmowe zadania. Dobra organizacja poprawia nie tylko jakość pracy, ale także samopoczucie pracowników. Warto także pamiętać, że organizacja pracy i zachowanie czystości to elementy, które powiązać można także z zasadami BHP. Wśród tych kwestii, które mają duże znaczenie wymienić można również dbanie o czystość i wietrzenie biura.
Ważnym elementem wyposażenia będzie zawsze klimatyzacja, która musi być regularnie konserwowana i czyszczona. Pamiętać trzeba o tym, że monitor komputera musi być ustawiony w odpowiedniej odległości od twarzy. Ważnym elementem w trakcie organizacji pracy będzie dbanie również o to, by mieć wygodny i ergonomiczny fotel dopasowany do potrzeb osoby, która będzie z tego fotela korzystać.
Indywidualna organizacja a porządek
Czystość w miejscu pracy i porządku w dokumentach to podstawa. Trzeba zadbać o odpowiednią organizację miejsca pracy. Pod ręką trzeba mieć odpowiednie wyposażenie, jednak nie można mieć zbyt wiele różnych elementów, by nie doprowadzić do zagracenia własnego otoczenia.
.